dilluns, 9 de febrer del 2015

de Sampaka i Palmeras en la nieve

Esta entrada està dedicada a les lectores de la biblioteca de Guadassuar que tant els agrada la novel·la Palmeras en la nieve, especialment per a Tere i Marga Remigia que en saber que venia a Malabo, em van vore ja com a Clarence, la protagonista de l'obra de Luz Gabás.

Ahir de vesprada vaig visitar la finca de Sampaka, la més emblemàtica de l'época colonial a l'illa de Fernando Poo (ara Bioko), per la seua producció de cacao i per la seua localització prop de Santa Isabel (ara Malabo). Però pel que és coneguda ara és per ser l'escenari on transcorre la novel·la Palmeras en la Nieve. Em va acompanyar Luís, un dels encarregats, que amablement em va mostrar totes les instal·lacions incloent els assecadors i la maquinària de processament del cacao, que en engegar-se omplia d'aroma el magatzem.

Em va explicar a més a més com era i com és el treball, com ha canviat la producció i la manera en què s'hi vivia des del moment en què son pare, i després ell van vindre a treballar a Sampaka. També de la repercusió que la novel·la ha tingut per a la vida a la finca.

2 comentaris:

  1. HOLA TERE, UNA SALUTACIÓ MOLT ESPECIAL I DESITGE QUE LA TEUA ESTÀNCIA ET DONE FORCE RENOVADES.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així ha sigut, he tornat amb moltes forces i noves idees. Gràcies Vicent

      Elimina